BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, December 15, 2011

Syukran !


Post dari sahabat...syukran! =)
Sahabatku,aku bukan la sebaik insan untuk menasihati kamu, tpi sebagai seorg sahabt yg syg dan perihatin akan kamu aku bertanggungjawab utk sentiasa mmberikan kamu semangat utk kuat dlm mngharungi onak duri kehidupan kita.

Sahabatku, bersyukurlah atas musibah ini, dan yakinlah padaNya bahawa setiap perkara yg terjdi ada hikmahnya disebaliknya. Iye. Mungkin aku boleh ckp sedemikian kerana aku tdak berada dtempat kamu, tapi sesungguhnya jika aku berada ditempat kamu mungkin aku x sekuat kamu sahabatku.

Sahabatku, Allah itu Maha Mengetahui akan segala2nya, Allah tahu kamu kuat, kamu kuat hadapi ujian yg diberikanNya, sebab itu Allah mnguji kamu, mnguji kesabaran serta tahap keimanan. Ingt sahabatku, Allah tak zalim, Allah tak kan mmberikan ujian melebihi kmampuan seorg hambaNya.

Sahabatku, bersabarlah.,semua org akan dberikan ujian dgn care2 yg berbeza2, esok ,luse atau tulat mungkin giliran aku pula Allah membrikan ujian. Mungkin x sehebat ujian kamu dan mungkin juga melebihi ujian kamu. Mungkin di saat itu aku juga akan kuat seperti kamu sahabatku.

Sahabatku, aku tahu disebalik tawa riang kamu tadi hnya menutupi kesedihan hati kamu, bukan mudah utk kita mlupakan org yg dekat ngn kita, mungkin memakan masa yg lama. Tapi Allah Maha Perancang, mungkin Allah akan dtgkan seorg lagi hmbaNya yg lain utk kamu dan seyakinnya pasti dia xdpt mnggantikan tempat temanmu sahabtku tapi Allah tahu apa yg terbaik utk hambaNya sahabtku.

"Siapa sahaja orang di dunia yang kekasihnya Aku cabut nyawanya kemudian dengan cubaan yang Aku timpakan ini dia (bersabar dan) mengharap pahala-Ku nescaya akan Aku ganti dengan syurga."(Al Hadith)


1 comments:

KaY 17 said...

"Siapa sahaja orang di dunia yang kekasihnya Aku cabut nyawanya kemudian dengan cubaan yang Aku timpakan ini dia (bersabar dan) mengharap pahala-Ku nescaya akan Aku ganti dengan syurga."(Al Hadith)

Ada ke hadith nie? tak pernah jumpa lagi setakat nie..